Alexander Curtis

Diana & Actaeon

Six pages from a 33 page investigation into the nature of art.
Sechs Seiten einer 33-seitigen Untersuchung des Wesens der Kunst.

The book is a series of postcard-sized collages made from material collected during travels in the States in the summer of 1988. As such it is the crystallisation of the thoughts I was feeling my way towards at that time. Thus the book is an analogy; the analogy of an intellectual journey and an actual, physical journey.
The book begins with a typical structuralist/Wittgenstein account of art. This in turn is then critisised and it is suggested that a work of art is a meeting point of ideas in our mental landscape. This is then in turn subjected to critisism, the final conclusion being that an artist needs a theory about what he is doing; but that this is not an absolute definition of what he is about, it is a guide to help him manifest the feeling for signification that every artist seeks in a work. (A.C.)

Das Buch ist eine Serie postkartengroßer Collagen aus auf Reisen durch die USA im Sommer 1988 gesammeltem Material. Als solches ist es eine Kristallisation meiner Gedanken zu jener Zeit. Somit ist das Buch eine Analogie; die Analogie einer intellektuellen Reise und einer tatsächlichen, physischen Reise.
Das Buch beginnt mit einer typisch strukturalistisch/Wittgensteinschen Darstellung von Kunst. Diese ist in der Folge kritisiert und es wird nahegelegt, dass ein Kunstwerk einen Treffpunkt von Ideen in einer gedanklichen Landschaft darstellt. Dies wiederum wird Kritik ausgesetzt, mit der Erkenntnis, dass ein Künstler eine Theorie zu seiner Arbeit braucht; ohne dass ihn diese absolut definiert, ist sie vielmehr eine Richtlinie, die ihm zu dem Gefühl der Anerkennung verhilft, die jeder Künstler in seiner Arbeit sucht. (Translation G.G.)

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